Aankomst Ha Noi en sleepings bus naar Hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van onnoenpaulien - WaarBenJij.nu Aankomst Ha Noi en sleepings bus naar Hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van onnoenpaulien - WaarBenJij.nu

Aankomst Ha Noi en sleepings bus naar Hue

Door: Onno

20 Juli 2014 | Vietnam, Hanoi

...we dachten om 4 uur aan te komen in Ha Noi. Dat bleek uiteindelijk ook zo te zijn :(. Maar wat doe je midden in de nacht in Ha Noi? Alles is dicht, onze backpacks liggen bij de travel agency waar we Sa Pa hadden geboekt...

We zijn maar naar de travel agency gelopen in de hoop dat ze vroeg open zouden zijn. In deze straat hoopten we bij een hotel een paar uur een kamer te regelen maar dat was helaas niet mogelijk. We mochten gelukkig wel in de hal blijven wachten. Na ongeveer 2 uurtjes zijn we in het hotel ernaast gaan ontbijten, want dat mocht dan weer niet bij het hotel waar we aan het wachten waren.

We kwamen het franse stel weer tegen die ons wees op het open bus ticket. We hebben op hun advies bij The Sinh Tourist een open bus ticket gekocht. Hiermee kunnen we op elk gewenste dag met de bus doorreizen ri. het zuiden.

We hebben ook maar meteen de bus geboekt voor vanavond om ri. Hue te rijden. Dit is een busreis van 14 uur.

De rest van de dag hebben Long en Ngoc (2 collega's) ons hoogtepunten uit Ha Noi laten zien. Zo zijn we onder andere naar het Ho Chi Minh Mausoleum geweest waar Ho Chi Minh ligt opgebaard. Hierna zijn we net buiten Ha Noi nog bij een oude keramiek fabriek geweest.

Aan het einde van de middag zijn we weer gedropt in het centrum van Ha Noi, hebben we mijn collega's gedag gezegd en zijn we met onze spullen ri. de sleeping bus gelopen. Nu op naar Hue!