Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van onnoenpaulien - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van onnoenpaulien - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: Onno

16 Juli 2014 | Vietnam, Hạ Long

Vandaag werden we opgehaald voor onze low budget tweedaagse reis naar Halong Bay. De busreis van Ha Noi naar Halong Bay duurde 3 1/2 uur. De busreis heen was geen pretje. We zaten achterin de bus en bij elke hobbel, waar de chauffeur niet voor afremde, kwamen wij los van de grond. Met een houten kont kwamen we aan in Hailong Bay.

Halong Bay staat op de werelderfgoedlijst en bestaat uit bijna 2.000 eilanden. Bij sommige eilanden zijn drijvende dorpen gebouwd waar de lokale bevolking vist.

Een klein nadeel is dat er veel vuil in het water drijft. Maar het uitzicht is fantastisch! Alsof je door een filmset vaart.

Onse eerste stop is een eiland waar een grot te zien is. Het is er mooi maarja, grotten lijken overal hetzelfde. Toch wel mooi om meegemaakt te hebben.

Op een gegeven moment meren we aan bij een drijvend dorp om vanuit daar te kanoën. Paulien en ik peddelen een rondje om een eiland, door een grot en dan weer terug.

We varen nog naar een paar eilanden en leggen dan aan het einde van de middag aan nabij Cat Ba National Park. Hier kunnen we zwemmen, springen we van de boot en hebben lol met de andere mensen op de boot.

We zullen blijven slapen op de boot en dat is nog best ok. We hebben een eigen slaapkamer en een eigen douche.
Minder ok is het avondeten. Het is koud en niet veel. De zonsopgang schijnt hier mooi te zijn. We zullen daarom de volgende dag de zonsopgang proberen mee te maken om 05:00 uur 's ochtends.