relax in Mui Né - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van onnoenpaulien - WaarBenJij.nu relax in Mui Né - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van onnoenpaulien - WaarBenJij.nu

relax in Mui Né

Door: Onno

31 Juli 2014 | Vietnam, Mui Ne

En na een kleine 5 uurtjes in de bus komen we aan in Mui Né. Dit dorp is van origine een vissersdorp. Maar langs de weg die parralel aan de kust loopt zijn tientallen resorts gebouwd.

Resorts zijn ons iets te duur, dus hebben we via Agoda (soort booking.com) gezocht naar een goedkoper verblijf. En die vonden we; Mui Ne Hills!

Ik kan hier waarschijnlijk uren over schrijven maar dat wordt teveel van het goede. Dit verblijf wordt gerund door een Belg, Erik genaamd. (Aardige vent trouwens). Laten we zeggen dat Erik erg goed in staat is om de wensen van gasten te vertalen naar ruime kamers, grote badkamers, goed uitzicht en een goed zwembad. En dan nog maar te zwijgen over de service want die hebben nergens zo goed gehad als hier. Misschien enig minpunt is dat er in Mui Né verder niet zoveel te beleven is.

Er zijn wat fotos toegevoegd om een beetje beeld te geven.

Dit is een perfecte chill locatie.  Maar dat chillen hebben we al veel gedaan in Hoi An dus helaas zullen we hier niet lang blijven. Na twee nachten hebben we de bus gepakt naar Ho Chi Minh (van waaruit ik nu dit verslag schrijf.. sorry voor de typfouten, luchtvering kennen ze niet in de bussen hier, en het zijn ook niet bepaald de beste afvalteerders en stratenmakers dus we pakken om de 50 meter een kuil of hobbel mee)

Vlak naast ons verblijf zat een klein lounge restaurantje waar we erg lekker hebben gegeten. Hier ook Lucy leren kennen, een puppy van 1 a 2 maanden uit. Paulien was opslag verliefd maar moet zeggen dat we haar bijna hadden meegenomen.

Onze eerste dag hebben we wat genoten in het zwembad,  hoewel het wisselvallig weer was in Mui Né. De tweede dag was zelfs nog erger. Dat weerhield ons er niet van om alsnog de zee in te duiken. Door het slechtere weer was de zee wat wilder dan normaal en dat werden soms pijnlijke maar ook lachwekkende situaties.

Op aanraden van ons verblijf hebben we in de rode/witte duinen 's ochtends de zonsopgang meegemaakt. De zon gaat hier rond half 6 op en rond half 7 weer onder. We werden om half 5 's ochtends met een jeep opgepikt en na een krap uurtje rijden konden we zonsopgang vastleggen op de camera.

Hierna hebben we nog wat andere plekjes bezocht rondom Mui Né.  Belangrijkste was voor mij toch wel het vissersdorpje. Hier kwamen zo vroeg in de ochtend alle visserbootjes weer terug. Het stinkte daar enorm naar bedorven vis. Dat komt volgens mij omdat Vietnamezen de zee simpelweg leegvissen. Bij het overladen van de vis valt er wel eens wat buiten de kratjes en dat wordt niet opgeruimd. Maar het is ernstig om te zien dat werkelijk alles wordt opgevist. Daar waar in Nederland vanaf bepaalde lengtes of gewichten mag worden gevist, wordt hier alles opvist, gesorteerd op het strand, en belandde de kleine vissen in platic zakken, waarschijnlijk voor de Visolie.

Nu dus opweg naar Ho Chi Minh city om daar alsnog proberen een dagtrip of iets dergelijks te boeken ri. de Mekong Delta.