dagje Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van onnoenpaulien - WaarBenJij.nu dagje Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van onnoenpaulien - WaarBenJij.nu

dagje Nha Trang

Door: Onno

28 Juli 2014 | Vietnam, Nha Trang

We maken, zoals gepland, om 6 uur aan in Nha Trang. We dachten dat de reis 14 uur duurde maar dat viel mee.

Nha Trang is een typische Costa Brava maar dan in Vietnam. Overduidelijk is te zien dat het hier allemaal draait om Russen. Alle uithangborden,  menukaarten, etc zijn Russisch. De Russen zijn ook zichtbaar aanwezig.

Eigenlijk wisten we vrij snel al, wij zijn backpackers en dit is alles behalve een backpackers plaats. De stad is grotendeels in aanbouw en overal worden de resorts uit de grond gestampt.

We zijn 's ochtends na het droppen van onze spullen bij een goedkoop hotel, na een ontbijtje, direct naar het strand gegaan. Daar hebben we paar uurtjes gelegen en gezwommen. Later in de ochtend terug naar het hotel waar we onze kamer in konden. Toch nog redelijk wat geslapen en rond een uur of 2 maar eens iets gaan ondernemen.

Wel wisten we 1 ding zeker, morgen willen we verderreizen naar Mui Né (ook zo'n badplaats). Na onze busreservering te hebben gedaan, hebben we geprobeerd een avondvistourtje te boeken. Echt een goed gevoel kregen we hier niet bij dus wellicht hebben we in Mui Né meer succes. Toen dus maar scootertje huren om naar een baai te rijden, 6km uit het centrum. Na een boekwerk te lezen over eigen risico's en verantwoordelijkheden zijn we op de scooter gestapt. Bij het wegrijden bleek de voorband veels te zacht(en in de voorwaarden stond dat schade door lekke banden o.d. eigen risico was), dus wij weer terug. Daar konden we een andere scooter krijgen echter was het hotel vergeten om ons paspoort in te nemen als borg voor de scooter. Nou die kregen ze mooi niet! :)

Toen de scooter terug gegeven en hebben we alsnog de baai bezocht op de fiets. Op de terugweg zijn we nog even gestopt voor een korte duik in de zee.

Nadat we 's avonds ergens sushi hadden gegeten en in een barretje nog wat hadden gedronken, zijn we naar bed gegaan. We moesten immers weer vroeg op om ons om 07:20 te melden bij de bus maatschappij...

Hoewel we vooraf, gezien onze lange tijd in Hoi An, dachten dat we de Mekong Delta zouden skippen (deze ligt onder Ho Chi Minh stad) bestaat er inmiddels toch een kleine kans dat we alsnog deze omgeving aandoen.