Even wennen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van onnoenpaulien - WaarBenJij.nu Even wennen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van onnoenpaulien - WaarBenJij.nu

Even wennen

Door: Onno

14 Juli 2014 | Vietnam, Hanoi

Het is toch allemaal even wennen. Onze eerste nacht was prima te doen. De drukte van Ho Chi Minh is wel even wennen. Een gemiddelde verkeersdeelnemer heeft twee taken: vooruit gaan en toeteren. De rest geldt niet. Het grootste voertuig heeft voorrang op kleinere. Plaats op de weg: niet interessant. Afstand tussen twee voortuigen: niet interessant. Voorrangsregels: zijn er niet. En zo reden wij in een taxi al toeterend Ho Chi Minh in vanaf het vliegveld.

Na ingecheckt te hebben, zijn we nog ergens wat gaan drinken. Maar moe waren we wel dus vrij snel daarna naar bed gegaan.

Zondag zouden we in eerste instantie om 12 uur vliegen naar Hanoi. Dit werd later door de luchtvaartmaatschappij verplaatst naar 12:55. Zaterdagavond werden we per email geïnformeerd dat de vlucht was gecancelled. We waren automatisch op de eerstvolgende vlucht gezet. Deze vertrok om 14:30.

We zijn zondag uiteindelijk rond half 2 richting het vliegveld gereden waar wederom een portie chaos op ons stond te wachten. De vlucht vertrok een uur later dus waren we pas rond half 6 in Ha Noi. Van daaruit is het nog een uur met de bus naar het centrum.

Ha Noi verschilt niet veel met Ho Chi Minh. Veel verkeer, veel getoeter. We hebben uiteindelijk nog wel prima geslapen (los van de schimmel in de badkamer en de wc-bril). Vandaag gaan we Ha Noi bij daglicht verkennen en proberen onze eerste tour naar Sa Pa te boeken (trektocht door noordwesten van vietnam)

• 15 Juli 2014 - 14:35

Papa En Mama:

Hoi Onno en Paulien,

Het beeld van de brommers/scooters kwam ons bekend voor. In Indonesië hebben wij soortgelijke taferelen gezien. Een chaos van toeterende mensen.

Hadden jullie al een slaapplek geregeld in Ha Noi of pas bij aankomst gedaan?

Nu dus een trekking in het noordwesten! Spannend!

We kijken weer uit naar het volgende reisverslag.

• 16 Juli 2014 - 11:49

Mam: